Followers

Tuesday, May 31, 2011

Cuti Sem dan Kerja dan Enjoy

Haih setelah sekian lama saya nak update blog tk dapat" akhirnya ari nie dpat jgak.cerita yang dah lama dipendam dah mencurah" dah nie ..
Cuti sem Datang lagi..And Apa Perancangan Mestylah kerja..Saya nie Bila ada masa terluang Yg panjg apa yang Saya fikirkan Kerja patu dapat Gaji Shopink :D  ya i likeo <3..ada orang tnya "kenapa cuti tak duduk Rumah je?
Tak penat ke kerja? haih jawapan saya "Duduk Rumah bosan,Kalau Kerja BOleh dapat duit and Shopink ..kan Betol tak..So cuti sem nie <Mengangur Seketika kat rumah Ntok Beberapa hari..ANd Tgah Chat" ngan kawan ckp pasai nak crek kerja.tiba" mbe cakap "ipyt nak kerja tak?" selaju mungkin saya menjawap "nak,mmg ipyt tgah crek kerja pon "sambil tersengih depan Lappy..yah nak Jelaskan Selain Mbe pagel saya Aida,saya aida nama lain "ipyt" so pada yg baru dengar tu mesty dga nama tu pelik and msty tnya "knp ipyt,tak aida?"
ntah saya pon tak tahu nenek yang bagi..
berbalik pada cerita.membe promote KERja Banquet Kat Hotel..haih..tuptup besok teros kene start kerja..and dalam smingu saya kerja 6kali..haih masyuk".and sgt ponat.angkot pingan yang berkilo" beratnya..dapat kawan baru.suasana yang baru.and sangat sejok..
dapat pakai Ceongsam.auww <3 sgt sexy sebab terbelah sampai peha..Tapi saya tak Dapat Snap Pic sbb kan Ncet ksygn tu rosak.Selalu snap guna tu.and Camere Buat Hal.haih Takan setiap nak snap pic kena tutup lampu kan..Masalah..dah Takdapat nang nengokan gambar tu..
and nie kerja yg K-4 saya kerja..Best byk pengalaman saya dapt.berinteraksi ngan bermacam orang dengan perangai masing" ada yg sgt baik and sgt cerewt..Tapi itu penglaman..

minah kilang <3 auw.
masa nie kerja kilang.why im wearing swal?
sebab masa nie sultan johor mangkat.semingu kena pakai.
and nampak senyuman dibibir tu.haha.padahal tegah penat sebab tak cukup tidur..
tapi bila dah snap pic senyum melebar..hahha
mata sembab je time kerja kilang..
bertahan hanya 2bulan patu saya tukar company


Secret Recipe..
Masa nie Lokasi d Barista
ection konon..saya perperan sebagai Service crew.clear Table,amek Order.anta makanan,air..
bagi Bil..mop lsntai,buang sampah.sgt byk kan..
tp imm enjoy with my work.and nie 3bulan and after tu break and sambung study..
TU MULOT NAK PERGI MANA TU..saya suka senyum macam tu zman dulu.skrg pon ada jgak

Cashier The Zone..
time ni atas bantuan kawan.thanx fayed..
saya Bernasib baik sbb bukan semua org dapat kerja dgn mudah masa cuti sebulan kan.
so kontrak genap" sebulan..
cashier.and banyak sgt memegang duit..dan jmpe beramai" customer ..
sapai ada yg ingat saya siam..haih siam pon lagi putih dari saya tahu..

Banquet Hotel Grand Paragon
yahh.now saya kerja partime disni.ekot function jgak..
sabtu ahad biase.so after nie kalau cuti 2week ke boleh lah cari duit shopink kerja sini kan :D

Tapi cuti nie sebab pagilan sikit je so duit skit and shopink pon sikit..
hahha.ntok tahun nie byk benda nak dibeli.tapi saya boros lah..
macam mana nie.boros tapi bila nak beli brg msty duit dah abes.
bila tgah takda duit time tulah set nak beli nie lah tu lah.
tapi bilo dah aa duit benday g nak dbeli tak terbeli.and tebeli benda lain.
haih gidaan.godaan kan..
selalu mengikuti kita kemana jua

an tahun nie banyak benda saya nak beli.guna duit saya yang saya kumpol..
haih byk sgt nie

1.saya nak hidop kan pasport saya yang dah lama mati tu 

2.Patu saya nak melancong ke negara singapore.asek nengok dari jaoh je.patu nengok bangunan.nak jejak sana jgak.masa kecik je penah pergi.dah besar nie takda masa and duit nak pergi.so kumpol duit
saya na pegi sana ;D
and my hometown Padang,Indonesia.tapi bukan kawasan yg gmepa bumi tu tahu.
saya ada mix indonesia sebalah mak and ayah..tapi Darak minangkabau and Melayu,bugis je..
yang lain tak da
3.Camra dslr .Haih nie dari awal tahun nak.tapi duit dah abes ntok shopink ntah apa"
terpaksa kena kumpol lagi..nk tunggu ayah belikan betahun lah kan.
tunggu kaya kot baru dia belikan..
ADA SAPA nak belikn tak ?







No comments:

Post a Comment