Followers

Monday, February 14, 2011

janji



selagi nafas masih berhembus,jantung masih berdetak,nadi masih berdenyut,mata bisa melihat,kaki boleh bejalan,tubuh boleh bergerak,mulut bisa berbicara.minda boleh berfikir,hati masih ada perasaan,selagi nyawa dikandung badan..
selagi itu kau tetap diingati..


mungkin aku bodoh.mengharap sesuatu yg tidak pasti..tapi persetan dengan semua tu..
kau tetap dihati..aku dengan angan" ku yang musnah ditiup angen kipas terbang melayang" tanpa hala tuju..
apakah itu angan" mat jenin..kekecewaan yg datang berduyun" tetap aku tempuhi dgn rela hati..

aku dengan kesabaran menantimu dengan angan" kosong..kau dengan kebahagian kawan" kau yg sntiasa disisi menemaniku..sedangkan aku terkontang kanting berpura" bahagia sedangkan duka melanda..


kebahagiaan segan menghampiriku..aku yang lemah dalam semua ini..
mereka mengecapi kebahagian yg mereka idamkan..
salahkah aku mengecapii kebahagian sepeti mereka..
sudah puas mendegar bait" kata dari bibir bagai manis..
tapi pahit yang kurasa..simpan saja kata"mu jika kata" itu sekdar kata dan bukan untuk dikotakan

mana janji" kudusmu yg kau lemparkan padaku dulu..
adakah itu hanya janji" kosong..
kini tawar itu temanku,kesabaran itu kawanku,kesedihan itu khidupanku..



kini kesepian,kesorangan bersama" janji"mu yg kau humbarkan padaku dulu..
ku tetap janjiku yg ku luahkan kepdamu dulu..
dengan setiaku padamu..yang mungkin orang lain tak dapat lakukan..


kau yang telah merebut hatiku..
membuatkan kau menjadi seorang yg penting dalam hidupku..

sehingga kini namamu tetap bertkhata dihati ku..

No comments:

Post a Comment